Jumaat, 20 November 2009

Kerana 'ULSER'


Sungguh tidak dijangka.......

Aku EL hari ni.....

Sian Miqhail...demam pulak dia..masa aku amik dari rumah pengasuh petang semalam..badan dia hangat dah..bibir pun merah, air liur pun tak berhenti meleleh.....dengan mata berair...nampak sangat dia tak sihat.....bila aku dukung jer..melepek dia kat bahu..start le merengek...Kata emak dia dari tengahari lagi dah macam tu...siap dah bagi ubat bagai...tapi sebab ke demam baru nak mula...tetap tak nampak ok gak.....

Bila dah macam tu keadaanya..mulalah serba tak kena...menyusu pun tak nak..tapi mujolah nak juga makan roti walaupun tak seberapa...buah-buah sikit..biskut..aku usaha nak bagi dia minum susu jugak..pakai cawan ko..banyak mana la sangat....nak banding dengan 6-7oz macam selalu kan...sekejap tuh merengek lagi.....tidur pun tak lena...sian sangat....

Macam tu lah gayanya sepanjang malam...dengan aku pun berjaga sama...(conferm la kan..).sesekali tu lapkan badan dia, tak la rasa panas sangat..aku conferm sangat dia merengek kerana lapar jer nih...tetiba jerh aku terlintas nak tengok dalam mulut dia, ada ulser kot..tu yang rasa sakit bila terkena puting susu tu..so aku pun lentang dan dongakkan dia..sungguh ko..ada tiga ulser pada lelangit..mana la tak sakitnya...kesiannye dia...pagi tu..dengan aku-aku sekali rasa tak setabil....kerana dah penat sangat agaknya, 6.35 pagi tu miqhail terlena jugak akhirnya...aku apa lagi..ikut la sama terlena...sedo-sedo jer, dengar suara miqhail menangis...pukul 10.30 pagi ko....cepat-cepat aku bersiap dan siapkan dia untuk ke klinik...nasib baik la..klinik kat bawah rumah aku jerh.....tak payah nak naik teksi bagai....Kebetulan kakak pun cuti hari tu..tengah SPM ni kan..diaorang pun bergilir-gilirlah cuti...so kakak la jadi penemanya.

Tengok la tu...air liur yang sentiasa meleleh...nampak sangat sakitnya..

Dalam perjalan ke Poliklinik Mulia

Ketika menunggu giliran berjumpa doktor..sesuatu yang sangat menarik tentang 'Flower Horn' ni..sangat sensitif dengan sekitarnya.. sangat mesra dengan tetamu...pandai betul mainkan peranan..macam penyambut tetamu pulak kat situ...tengok tu...dengan saiznya yang sama besar dengan 'kepala' miqhail...nampak comel je...ramah sungguh ..(kalau manusia kategori 'peramah' le tu..).....semua yang datang..tertarik tengok dia...jinak sungguh...

Tengok tu..dia pun tahu 'pose' jugak...tahu je kami nak amek gambar dia..

Selagi ada orang kat situ...dia akan tetap jugak disitu..comel nya..

Ubat untuk Miqhail..semuanya RM 40 ye...ok lah....eh..mana ubat 'ULSER' aku letak td..?

Anak ku yang tengah demam.....kesian nya dia...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan