Jumaat, 27 Januari 2012

Cerita Tentang ‘MALAS’

Adakah anda seorang yang pemalas? Akak terbaca satu cerita yang kelako tentang ‘malas’…hu hu hu…

————–

Al-kisah…pada masa dahulu, ada sebuah kampung dimana semua rakyatnya amat RAJIN belaka tidak ada yang malas.

Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari seorang yang malas. Adapun sebab musabab raja mencari rakyat yang paling malas adalah tidak diketahwi. Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki mengaku,

Katanya : “Saya adalah yang paling malas”

Raja pun bertanya : “Apa tahap malas awak?”

Lalu jawab lelaki tersebut :“Kalau saya hendak makan, ada orang yang menyuapkan saya”.

Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi : “Saya lebih malas lagi dari dia tuanku”.

Tuanku pun bertanya kepadanya : “Sampai mana pulak tahap malas awak?”

Maka jawabnya : “Kalau saya makanpun, sampai ada orang tolong kunyahkan”.

Maka raja pun terdiam? Ada juga orang yang macam ni, katanya dalam hati.

Tiba-tiba, tanpa disangka2 datang seorang budak lelaki datang kepadanya sambil berkata:

“Saya adalah yang paling malas tuanku”.

Raja pun bertanya, : “Haa bagaimana pula tahap kemalasan awak?”

Budak itu pun menjawab dengan selambanya: “NAK CITER PUN MALAS DAA…”

kwang… kwang… kwang


Point penting :
MALAS pembantut kejayaan! Jadi, jangan jadi pemalas kalau nak berjaya. untuk akak dan kawan2 jugek..

PakarHowTo, TQ..

6 ulasan:

  1. so, sile jgn mls update blog n menjait yer...

    kwang3x...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hadei...kalau dah malas memang x bole diapa2 kan...cuma tunggu malas 'makan' je...boleh jimat duit sikit..masalahnya makin rajin pulak...

      Padam
  2. tapi kalau penyakit tu dah dtg...
    susahlah nak di ubat...

    huhuhuhuhu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye jonni..kalolah buleh jumpa ubat nyakit malas...kayooo akak..

      Padam
  3. kehkehkehkeh... bab makan ni sy mmg no komen lh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. akak paham bebenoo Le'a weyyy...hu hu

      Padam