Jumaat, 26 Februari 2010

Selamat Menyambut Maulidur Rasul 1431H

Selamat Menyambut Maulidur Rasul 1431 H, Selawat keatas junjungan kita Nabi Muhammad s.w..sama2 lah kita berselawat serta berusaha menegakkan sunahnya.

Hari indah itu tiba juga. Hadir bersama penghulu segala hari, semoga menambahkan keberkatan kepada mereka2 yang menjiwainya.

Pagi itu aku yang terlewat kerana tidak dimaklum waktu sebenar untuk berkumpul..maka terhegeh2 lah aku, dan berlari2lah mengejar rombongan yang lama menanti..mujo x kena tinggal, kalo x maka hilang lah segala kemanisan fadilat perarakan beriringan selawat yang sama 2 dinanti...

Diaorang tiba sewal 6.45 pg lagi..siap bersarapan bagai..dan aku..keroncong diperutku ini bernanyi seiring alunan merdu selawat ke atas Rasul Junjungan..itulah pengorbanan namanya..dan aku redha...hu hu hu

Kami berkumpul didalam masjid putra, dengan lokasi strategik ber'econ', dihidang dengan alunan nasyid, marhaban, ceramah agama dan penganugerahan tokoh maulidur rasul dari tuanku.

Hari berlalu dengan kenangan indah saja...mengeratkan silaraturahim antara aku dan seseorang yang ?? bagiku..itu hikhmah yang amat jelas..tak kenal maka tak cinta...alhamdulillah...seharusnya kita sentiasa berusaha memahami dan berbaik2 sangka sesama insan dan menerima kelemahan mereka seiring kelebihannya..begitu juga sebaliknya.


Liza dan Sue diperkarangan Masjid Putra, sempat lagi...

Kami yang terlibat..

Suasana sebenar..

Tetemu dari lain2 jabatan..dengan tema pakaian berwarna-warni mengikut Jabatan..kebaikannya, memeriahkan majlis..dan keburukannya pulak..asik nak compare je baju sape cantik...astarfirullah...

Aku dan Ina..ini adengan sewaktu selesai majlis ye..

aku dan sue..sue ni masih single g ..(siap promote..hu hu)

aku dan liza...

dengan ina, masa ni nak balik dah...dan kami tinggalkan Masjid Putra dengan kenangan indah..


*lupa plk nak cerita...cuba perati baju aku....(baju kak Gee le tu...he he he)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan