Jumaat, 7 Januari 2011

November hingga Mac~

Bulan-bulan yang agak kalut bagi aku, sampailah Mac nanti bila selesai je majlis kenduri kawin adik, barulah semuanya sattle..masa tu lah baru boleh tarik nafas lega kot..kot la...harap2..:P

Kadang tu rasa jugak nak mengeluh..tapi tak baik ..sabar...sabar ye..biasa lah tu..namapun kita hidup berkeluarga, berumahtangga, bersaudara mara kan..sapa2 pun memaluinya..so rilex...ceh..nak legakan hati sendiri..saper lagi yang memahami kan..selain diri sendiri..hik..

Start dari bulan 11 lagi, Majlis kawin anak saudara di Kedah (pihak perempuan) dan seminggu selepas tu dirumah kakak dirawang, ramai adik beradik dan kaum kerabat singgah dirumah, lepas tu awal Disember majlis kawin adik dikedah juga (pihak perempuan), adik-beradik datang berjalan kerumah sempena cuti sekolah, permulaan sekolah untuk sessi 2011, mak bapak mertua , adik dan kakak abby aku sekelurga yang akan sampai dirumah 2 jam lagi, dan akan ada disini 2-3 hari..Kena balik kampung Raya cina nanti untuk majlis kawin anak saudara abby dan akhir sekali, balik kampung lagi sekali pada cuti sekolah bulan Mac untuk majlis kawin adik bungsu..(paling mencabar sekali..).fuh!...aku dah x dan bernafas..rasa dah lemas jeh nih...tengok muka pun macam dah x larat je nak senyum..nak buat macam mane??..bukan sengaja pun..kadang tu perkara yang bersarang dalam kepala dan hati yang gundah ni susah juga nak disorok...macam yang aku kata tadi lah...hanya diri sendiri yang memahami..nak harapkan orang lain faham tu...rasanya sampai bila2 pun takkan ada yang mampu..adusss..

hurmm... tak baik mengeluh mi..tapi macam mana??..hati ni x nak berhenti berkata2...otak pun dah x boleh berhenti memikirkan..macam mana boleh selesaikan semua perkara sebaiknya...macam mana nak sattle kan ni???

Maak tolong!!..maaaaaaak jugak.....:)

3 ulasan:

  1. Sabar ajer ler. Cara terbaik settlekan satu-satu ikur priority.

    BalasPadam
  2. ye sue..macam yang sue cakap tu...semoga semuanya menjadikan rezeki lebih mudah dan murah...aminnn..

    BalasPadam