Isnin, 6 September 2010

Biskut Raya~


Seperti tahun2 sudah, tak adenya aku buat sendiri biskut raya..kadang tu, teringat zaman dulu2..masa tu umur awal belasan tahun, kakak aku..Kak Ngah Ani dan Kak Uda Miah tak kawin lg..time tu memang x ada cross line langsung bab beli2 ni...semuanya memang buat sendiri. Disebabkan ada kakak2..maka aku sebagai peneman dan pembantu je la, memangla seronok..tapi dua tiga round je..pastu jadi bushannn..he he..makan kuih panas2 memang sedap..mesih terbau2 lg wangi esen vanila bila kuih baru je dikeluarkan dari oven...bersemangat je kakak2 aku tu menghabiskan doh yang dibuat..kadang sampai lewat malam..dan aku pulak...sampai tertidur2 meneman..he he he

Bila aku beso sikit..semua pun dah kawin da..bab2 menyedia biskut raya jadi tanggungjawab aku pulak la...memandangkan diorang dah ada rumah masing2..mak la jadi peneman aku..terus terang aku memang la tak 'teror' bab2 kuih ni...100% bergantung pada buku resepi..he he..so hasilnya faham2 je la..Bila start kerja je...aku pun start la membeli...masa tu tahu pulak nak yang sedap jer..:P

Masa berlalu..dah aku masih membeli..wha ha ha ha...ni antara kuih yang aku beli untuk raya tahun ni ye...

kek buah2an...setiap tahun wajib beli eh...sangat sedap..

nyum..nyum..setiap jenis yang aku beli memang kena x dengan 3 bekas lah...untuk mak dan mak mertua...Konon2 aku buat sendiri la tuh...ahe he he he

Tiada ulasan:

Catat Ulasan