Rabu, 1 September 2010

Cutenya kak Sutee~

Kak Sutee,

Geng masa kat sekolah dulu,semalam add aku dalam fb. Siap tinggal mesg. excited tol dia dapat jumpa aku semula. Aku pun sama macam tu jugak, bila dapat jumapa semula geng masa sekolah dulu, ingat semula perangai2 bengong kitaorang, memang best untuk dikenang. Dari kak sutee aku dapat cerita tentang beberapa geng kitaorg yang lain, macam2 cita yang pasti smuanya dah beranak pinak, begitu produktif..he he he

Dari cerita aku tengok dia banyak berubah, entah kemana perangai gila2nya..sikap ala-ala tomboy tu pun dah bertukar jadi perempuan melayu terakhir gayanya. Sapa sangka kak sutee jadi suri rumahtangga sepenuh masa sekarang. Mengurus anak2nya yang tiga orang tu dan suami dirumah..he he...bila cerita pun bab anak2 je...ye la, masa berubah, jadi lebih matang mengikut usia..macam aku jugak.

Setiap manusia dah tertulis takdirnya, serius aku bersyukur dengan segala takdir dan anugerah allah pada aku. Kesian dengan salah sorang geng kami, kata kak sutee sekarang dia membesarkan anak2 sendiri bila ditinggalkan suami tanpa kabar berita. Antara kami berlima, dia la yang kawin dulu..aku ingat lagi, habis je sekolah dia terus je kawin, dan masa tu hampir semua rakan sekelas hadir majlis kawin tu. Memang x sangka, secepat tu dia kawin. Kami semua rasa macam main pengantin2 pulak..he he..lepas dari tu,semua bawa haluan masing2..dan ini berita terbaru aku dengar tentang dia..tak berkerja, cuma ambil upah menjahit menyara persekolahan anak2..kesiannya...semoga allah murahkan rezeki dan limpahkan kasih sayang padanya.. amin.

Aku tengok gambar kak sutee dalam fb. Masih comel macam dulu jugak..bezanya sekarang bertudung. Masih berkawan baik lagi dengan kak zila, antara kami berlima dia paling ngam dengan kak zila, rakan sebaya kan. sama2 'return' cos masa tu diorang x pas SRP. Ingat lagi dulu..tak pas SRP kena 'return' pulak. Itupun kalau layak..ramai juga kawan yang tak layak dan habiskan sekolah sampai tahap tu je..sayang sangat. Nasib baik la sekarang dimansuhkan, kalau tidak, berapa ramai lagi anak Melayu yang ketinggalan dalam pelajaran.

Semalam aku sempat jugak 'chat' dengan kak sutee, siap amek no fon lagik nak calling2. Harap dapat jejak lagi kawan2 kitaorg..yang lelaki lebih2 g..kawan 'gaduh' kan...he he..bukan main dajal lagi..aku ingat lagi 'SHIDEE'.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan