Rabu, 8 Disember 2010

Selamat Menyambut Maal Hijrah 1432H




Assalamualaikum,

Kiranya aku masih x terlambat lagi untuk mengucapkan 'Selamat Menyambut Maal Hijrah 1432 H' kepada semua followers dan umat Islam khasnya ye. semalam tak on9 pun, x sempat..


Mengapa aku membilih 'gambar' ini ialah, tak lain hanya kerana aku ingin sekali menyeru seisi umat didalamnya termasuklah diriku, dari kalangan staf bawahan hinggalah ke pegawai2nya..untuk menghayati pengertian ' Hijrah' ini bersama2. Kalau di zaman Rasulullah s.w.t dulu, Hijrah ialah penghijrahan banginda dari Kota Mekkah ke Kota Madinah, tapi zaman kita sekarang ia lebih kepada 'perubahan', dari manusia yang entah hapa2 kepada yang baik sedikit, dari yang baik sedikit kepada yang lebih baik dan dari yang baik kepada yang lebihhhh baik lagi..betapa tinggi harapan, betapa besarnya erti penghijrahan anda bagi kami semua.

Bagi aku secara peribadi, mistilah aku ingin mengupgredkan diri ku menjadi ibu yang lebih baik, walau pun ia bukanlah perkara mudah kerana cabaran yang bukan kecil. Aku akan berusaha menjadi 'wonderwoman' buat anak2.

Harapan: harapan ialah semoga anak2 dapat sentiasa memahami tanggungjawabku sebagai ibu, dan sentiasa memberikan ku semangat dan kerjasama dalam mengharungi cabaran itu. Satu lagi..semoga dapat memahami setiap 'bebelan' aku ini..'fokus' dengan setiap perkataan yang ku ungkapkan..jangan sekali masuk teling kanan, keluar telinga kiri..kerana semuanya adalah proses pendidikan buat korang semua....so harap maklum ye..^__^"

7 ulasan:

  1. Good!! semoga menjadi ibu mithali..

    BalasPadam
  2. insyallah ikin...sama2 ler kita doa..sebenarnya takut sangat gagal menjadikan anak2 insan berilmu, beriman dan beramal soleh.

    BalasPadam
  3. utk makluman, sy adalah slh seorang yg berada dlm bangunan tersebut... justeru, sy jua ingin mengupgrade diri dr 2MB kpd 7 GB. tq.. =)

    BalasPadam
  4. he he he..ulang semula, upgred diri ke PC nih..he he he

    BalasPadam
  5. upgrade diri lh...PC tak nak coz dah uzur...asyikk 'hang' jer...

    BalasPadam
  6. Gori: selamat 'berhijrah'untuk gori jugak..

    Azlea: he he..ye la Le'a, sebagai manusia kelemahan kita sentiasa ada disana sini..so sama2 la kita mengupgredkan diri dari masa kesemasa,installkn fikiran dengan software2 baru..baru lah advance kan..^__^""

    BalasPadam