Isnin, 31 Mei 2010

Perlu ke tukar NAMA??

Semalam mak call aku cos ada sepupu nak kawin pertengahan bulan depan, tapi line prob kot kat sana, asik putus2 n aku janji call semula nak sambung sembang panjang2. Sembang Aku dengan mak, tak de topik lain la..misti hal anak2 je manjang, selain masak ape?..ada cerita bagos2 ke kat kampung..yang misti..semua sihat2 x?..


Orang tua macam tu la, 1st tanya cucu dia je..sihat ke x, aku dia x tanya plk..ye la, tengok suara ok je kot..akeke..Bercerita pasal Qail, yang asik demam2 je, batuk n selsema dah lama x sembuh2..manjang x sihatnya..cepat je bapak menyampuk, budak kalau macam tu ada la yang x kenanya..aku pelik gak..loud speaker ke mak aku nih..siap bleh nyampuk2 g...kadang tu elok2 je dengar suara dia mencelah..ahehe..Mak pun perjelas la, cakap2 bapak aku tuh..dari dulu lagi sebenarnya diaorang suruh panggil Qail tu Arif je..cos pada pandangan diaorang, Miqhail macam berat sangat untuk dia. (Tapi aku ni kan...ha..apa nak cakap..!! cos x nafikan la..pernah terfikir 'ye ke???..x pe kot..'..tengok budak2 lain ok je.. ) Sementara je..nanti budak tu beso, bagi balik le nama tu kat dia..macam Kak Long aku jugak dulu..Nama yang aruah 'Embah' bagi RUBIAH, tapi kerana asik demam2 je, diaorang pun tukar nama samaran jadi 'ESAH'..hah...elok pun sehat walafiat..dan sampai sekarang ni ,melekat nama 'ESAH' tu kat dia..sambung mak aku g bla..bla..bla..jangan lupa buat bubur merah, sedekah la kat jiran2..bawak g ofis pun boleh..kata orang tua2 untuk 'BANCAAN'.. (doa selamat..macam tu la)..insyallah, cuba la dulu....


Kalau x pun, salah urat kot..satu sebab gak tu..pergi la berurut ke hape, lagipun memang sejak baby g Qail tak pernah berurut..dan aku tak terlintas pulak pasal urut berurut nih..rasanya lagi logik dari 'tukar nama kot'..tapi aku tak la menidakkan..mungkin betul juga pandangan orang tua2..cuba la ikutkan je sebagai 'syarat'...sekurang2nya berkat jadi anak yang 'mendengar kata' ni..ahehehe..So sekarang ni aku tengah fikirkan nama yang mak aku cadangkan tadi...'MAMAT'..arm......tak pe la mak..'ARIF' je dah ok kot...tak le macam melencong jauh dari nama asalnya..kan.......melekat sampai 'tua' nanti tu...ahuhuhu..:P

3 ulasan:

  1. hahaha...tukar nama ekk! Mamat plak tu.
    mi, akak mase blk kg ari tuh sempat gok g ngurut bdk ryan. Tangan ngan kaki dia tergeliat kt makcik ngurut tu..mmg pun pas tu kurang la skt skit kalu dok selang semggu g klinik.Hok nk tumbuh gigi tu lain la citer kannnn.

    BalasPadam
  2. ohooo..budak2 pon leh ngurut eh?..ryan kn tukar iqbal la pulok nama haha, arif pon arif lah komi, jgn aripp sdh ;-)..

    BalasPadam
  3. Kaka tip> ha ah..akekek..panggil ariff la kak..jangan la mamat..sian dia..hehe..g ngurut ari tu,mak cik tu usap sikit2 je..tapi bagi air tawar..tak cakap apa pulak...harap x de paper la..ke budak ni yang terlebih manja eh...


    Amna>Memang..kadang terjatuh ke..maklum je dengan gaya yang berbagai tu..takut tersimpul urat ke hape..tu jadi batuk memanjang..dan berbagai2 lagi..hadooi..

    BalasPadam