Khamis, 17 Disember 2009

Asam rebus batang keladi..

Lega .....

Apa tak leganya...bila dua orang pembantu peribadi aku dah balik dari bercuti..hu hu hu..Aku ni..Masa awal-awal diaorang balik bercuti kat kampung hari tu..sehari dua tu lapang la..lepas tu, kalut tak tentu pasal....ye la..biasanya ada orang kat kanan kiri nak mintak tolong kan..

Sampai je diaorang kat rumah kemarin..Miqhail la nampak sangat seronok...aku macam tak perasan pulak yang dia macam 'kehilangan' dua minggu sudah...tapi bila tengok air muka dia bila nampak kakak dan abangnya balik..baru aku tahu.....sianye dia..lepas dari hari tu...aku jadi 'lapang' la sikit..ye la, dah ada orang melayan dia kan..

Macam biasa..kalau balik dari kampung, macam-macam yang atuk diaorang bekalkan..mak aku tak terkecuali lahkan....sampai lauk dalam periuk kat rumah tu pun, habis ditapaunya untuk aku.....'nanti tak ada sapa yang nak makan' katanya.....sampai-sampai je kata yin, 'bu..atuk bawakkan lauk ni...kata atuk bawak aje...ibu suka sangat ni...' aku apa lagi..sungguh ko..'asam rebus batang keladi'....siap dengan nasik..daging ungkep bagai..complate..pendek kata aku tak payah masak dah malam tu...makan bekalan mak aje..ha ha...gummbiraa sungguh..!..

Rasa air tangan mak aku..memang la tak boleh nak kata apa....melain sedap dan lazat saja..he he he..

2 ulasan:

  1. ada masa nanti...awak datang rumah, kita masak untuk awak eh...

    BalasPadam