Jumaat, 19 Mac 2010

Bateri kereta 'kong'

HHHadoooyaiii....

Kisah aku semalam petang...Keluar ofis awal sket lah...cos nak jemput Qail kat permata dulu, rutin aku sekarang ni..petang amik Qail dulu, hantar balik rumah dan masuk ofis semula, biasanya kul 7.00 ke 7.30 baru keja aku selesai.

So semalam seperti kebiasaannya. Sementara abby aku ada kat sini ni, kena la bawak keta g keja, cos dia nak berulang ke KL tu, tak tahan dengan jem pulak. Bukan tu je...minyak degan tol lagi..dah le kadang tu kena berkejar ke Klang pulak bila perlu.

Sampai kat keta je, aku tekan2 'alarm'..senyap je..ape hal plk...aku tekan g..x bley gak...siap pusing2 kat keta g..kot2 x ley 'detect' la..x bley gak...adoi...

Jam dah pukul 5, aku call la Yin minta tolong jemput Qail ari ni..kalau nak tunggu aku, takut lewat pulak..sian cikgu tu..balik lambat semata2 jaga anak aku je. Lepas tu call Abby aku plk..mujo la masa tu dah kat Maiden persint 14, beli barang apa tah..so menunggu la kejap. Tak lama tu Yin pulak call, budak dibawah umur tak boleh jemput kanak2 di Permata, misti 18 tahun dan keatas...adus..!...nak wat macam mana cikgu, kena la tunggu masalah ni sattle dulu eh...

Apa yang lecehnya, kereta ni kat Perdana Putra, so nak masuk kena amek pas bagai..lama gak la aku kena tunggu....sampai2 je dia check sana sini...

abby: 'bateri' kong la ni...ada bukak lampu ke td??..hon pun x bunyi dah ha..
aku: Lorh, siang2 naper nak bukak lampu plk..
abby:mana la tau..biasa jd macam ni..lupa tutup lampu le..
aku:cam ne ni..
abby:kena beli baru lah..memang dah sampai masa kena tuko pun...dah nak masuk dua tahun dah..

Cepat 2 aku call Le'a..cos dia park keta sebelah keta aku jer..mujolah dia x balik g..kalo x dengan sapa pulak aku nak pinjam keta g sana sini. First, misti jemput Qail dulu, lepas tu baru boleh sattle perkara lain..itu ini, begitu begini dekat pukul 7.00 baru semuanya selesai,

abby: kan dah kata, betul kan tadi bukak lampu..
aku: eh..ye ke..bila masa pulak...
abby:'ter' bukak la tu...

Nak buatmacam mana g..wat2 x bersalah je ah..hu hu hu..lepas dari tu, abby aku balik dan aku masuk ofis semula sattlekan keja pulak...penat tul ari ni....!

7.30 baru aku sampai rumah....sayang tul kat abby aku...dah siap masak lagi...hu hu hu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan