Sabtu, 27 Mac 2010

Menangis malam

Petang semalam abby aku sampai awal , so sebaik je aku balik dari keja, kitaorang pun bersiapla keluar g jalan2, as usual sekali g makan2 lah...lepas tu, lepak2 la kat dataran Masjid Putra. Qail la paling enjoy sekali..siap bawak bola semua kan, apa tak nya..

Lebih kurang pukul 11.00 mlm. baru kitaorang sampai rumah..masa tu Qail dah ngantok sangat2, sampai rumah je, bagi susu n terus terlena. Memang silap aku jugak..sepatutnya memangla kena lap2 kan dulu badan dia ke, tak pun tuko la baju tu..tapi aku cuma tuko pampers dan seluar je...ni, kalo cerita kat mak aku ni...conferm kena bebel ni..sian Qail..

Lebih kurang pukul 3.00 pagi..dia terjaga dan menangis macam tak bersebab..dan tak boleh dipujuk..aku memang panik, takut ada rasa sakit dan aku tak tahu apa yang sakit...tengok perut x de kembung pun...tapi terus je menangis...meronta2..aku jadi takut pulak..

Apa lagi aku nak buat ni...buka semua baju dia, lap2 kan badan..dan sapu2 jugak minyak pada perut, tapak kaki dan pelipat..mulut aku ni dari tadi memang la terkomat-kumit baca ayat kursi , surah 3 kul...dan segala bagai yang terlintas...tapi Qail still menangis jugak..aku memang dah abis akal dah..cos susu, air masak pun tak nak..asik menangis je..

Ada x de pun, abby aku la dukung dia kehulu hilir, sambil tepuk2.. pujuk dia...sampai la akhirnya dia terlena dalam dukungan...lama la jugak dak tunggu dia terlena tu..dah penat menangis kot..sian sangat..Elok dia lena barulah letak atas tilam..sesekali tu dia sedar jugak lagi dan menangis..aku tepuk2 la...dan lega sangat cos dah nak minum susu, lepas tu lena lah semula..Sampai la kepagi..

Mungkin sebab penat sangat kot..buat pertama kalinya, sejak dia lahir menangis teruk macam tu...pengajaran buat aku jugak...beringat bila bawak dia jalan2 tu..balik tu kenalah bersihkan badan dulu, sebelum tidur..tah dari mana2..terus je bawak ke bilik tidur...ingat sikit lah pesanan orang tua2...jangan pakai 'bedal' semacam je.....

Insyallah...aku akan terus beringat..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan