Khamis, 9 Julai 2009

Tension nye AKU..!

Sian ngat aku.....!

Peringatan la sebenarnya..untuk aku sendiri lebih lagi...
Ye la kan..untuk orang macam aku nih...serba serbi kena belajar sendiri...bab-bab buat blog ni ha..Sejak dari 'first time' g...tengok orang ada blog, aku pun nak buat gak...tapi satu habuk pun tak tahu ni..so apa lagi...aku 'study' la sket...mujo ah..google tu ada 'in BM', aku pun belajo la sendiri...ini lah hasilnya.......

Nak jadikan cerita...ni la, melompat dari satu blog ke satu blog aku g..jumpa la dengan satu blog ni..'cerramoon' nama dia...bijak tul budak ni...satu g tak kedekut ilmu tu. Pas ni korang leh la try2 masuk blog dia..banyak tips dia bagi macam mana nak buat blog korang tu nanti nampak lagi 'the bommmb' gitu..aku apa gi...seronok beb..ingat senang ke nak dapat orang ajar kita nak wat cam tu..cengini...kan.......................

Aku apa lagi....start le ber 'experiment".....
klik.. klik.....dan klik...aku tak hirau pun pasal peringatan supaya buat salinan dulu tuk blog aku tuh...mana la tahu...kalo apa2 jadi nanti ada la 'beck up' kan...macam mana nak hirau, eleh..bukan berubah banyak sangat pun...paling2 warna back ground jerh...gambar jadi besar...semua tu kacang jerh....(leh repair g.....) aku pun sambung la 'experiment' aku tuh...klik punya klik, paste punya paste...aku pun save.
Bila aku bukak balik je blog aku...banyak ngat post aku yang dah x der...aku dah start gelabah ...aku klik sana, klik sini..x leh gak...........addeh....!
Semalam memang hari yang tension untuk aku...


Tengoklah gigihnye aku amek gambo ni sendiri, semata-mata nak bagi korang tengok ke 'tension' nan aku tuh....heheh


o..lo lo lo.....

adddeh....

lo...tido ker haper....

yang terlelap sebenonyer...



Mujo ah..keja x banyak...leh la aku menatap benda tuh jer sampai petang..'study' macam mana nak merepairnyer..kalo x....bila ada benda tak bereh..buat keja pun tak sedap jerh...aku la kan...apa tak nya...asik fikir je..sayangnya la..dengan post-post aku tuh....rugi 'ma' apa yang aku dah update...

Punya la leka aku ngan benda ni...sedo2 jam dah pukul 7 .....tu dia....kul 7 ko aku balik...benda tak sattle gak....adeh............kakak kat rumah dah start call dah...ye ah...pukul 7, ibu tak sampai2 umah g...misti sampai malam g keja hari ni....'oh..tidak..!' letih ko, bila ndengo kakak membebel ......

Esoknya pepagi g aku sarapan ngan blog...lau nak tau, sepanjang malam fikiran aku dok 'meligan' cari idea macam ne nak buat dengan benda ni....pagi ni aku mulakan dengan 'memerint' (bulehh?) apa yang perlu...study satu-satu ko....adeeeh....dan sambung balik tabiat klik meng klik semalam....dek kerana blog aku jadi cenggitu kerana aku salah klik, kalo nak tahu...blog aku jadi ok semula pun kerana 'klik' juga....jadi maknanya....aku tak jumpa gak la jalan penyelesaiannya....so...'the moral of the story' nyer.....

Aku kena ' STUDY' gak g pasal menda tuh...huhuhuhu...:p

Tiada ulasan:

Catat Ulasan