Khamis, 17 Mac 2011

Semoga Berkekalan ke Akhir Hayat~

Sekitar majlis bertandang pada 12 Mac 2010.

Alhamdulillah semuanya berjalan lancar, terima kasih diatas komitmen yang tak berbelah bagi kepada semua 'Karim Kasdini team member'..buat yang berkerja keras adik aku Yong dan isteri selaku 'orang kuat' majlis ini. Sungguh bertuah mak dan bapak miliki menantu sorang ni...aku selaku akak ipar pun rasa bertuah sama..ceh!!...hu hu..tapi ikhlas dari hati ni..bukan sebagai contoh pada yang muda je..yang sinior2 ni pun...jadilah menantu yang sebaiknya...

Lama dah rasanya x terlibat dengan majlis kawin secara total..fuh!! mencabar..terasa macam nak kawinkan anak sendiri pulak dah..he he..lebih2 lagi bila x melibatkan katering, semua diuruskan sendiri dengan bantuan orang kampung. Banyak yang perlu difikirkan, apapun dengan kerjasama semua adik beradik..alhamdulillah..mak dan bapak pun nampak lega je. itu yang penting sekali.

Orang 'penting' kat kampung nih...menyambut kehadiran mempelai..

mak cik nih dah lebih 80 tahun umurnya..tapi alhamdulillah sihat je dia..selain makan sirih, rasanya dah lebih 40 tahun dia amalkan 'songel tembakau' tu...boleh dikata 'petua' ke ...hu hu hu..yang jelas..budak2 jadi takut tengok 'songel' dia tu.

ketika makan beradap, orang kampung kata, 'makan damai'...

Alahai bunga kat belakang tu...(sila abaikan..hu hu) masa ni angin kuat ya amat..semua tirai berterbangan..bunga pun jadi senget benget..mujo la, x di terbang dek angin..

pengantin bersama pengapit..(anak saudara..) pengakuan tuan empunya badan: first time jadi pengapit ni.. hu hu

Kek pengantin: cup cake yang cumil2 belaka...senang nak dibahagi2 kan...

Yang Berusaha...Puan Noridah..(aka isteri En. Yong):P..


sekian....


notakaki: kepada Cik Adi dan Cik Q, semoga bahagia berkekalan keakhir hayat dan dikurniakan anak2 yang soleh dan solehah..aminn..

2 ulasan: