Jumaat, 4 Disember 2009

Quarters

Akhirnya akau dapat jugak kuaters kat Putrajaya nih...

Hanya kami je yang tahu.....(suspen jerh bunyiknye....)

Ye la...bukan senang nak dapat Kuarters kat Putrajaya ni...Selain permintaan melebihi peruntukan...macam biasa la kena Q panjang tuh.....tak cerita lagi proses rayuan dan 'follow up'...adoh mak...! letih.......bila dah dapat tuh...lega..! selain redha je la dengan rumah yang diperuntukkan untuk kita tuh...kalau banyak sangat 'cekadak' kang.......(uhuhk..!...terus tersedak aku bila teringat dengan si Ct Zawiyah...!...ai ya cik ct.........!) huhuhu..

Kalau ikut plan, nak pindah masuk rumah tu bulan 12 ni....ingat nak kejarkan cuti sekolah, senang la nak tukarkan sekolah anak2..tapi bila tengok keadaan rumah tu, biarlah diaorang siap baiki dulu, kemas siap-siap..kalau tak , banyak nye kerja kena buat....bila barang dah masuk baru nak repair...leceh pulak....aku pun tak yah la tergesa2 pack barang....(boleh tunggu abby aku buat...!)huhu 'motif'............

Tadi aku pegi la tinjau rumah tu...diaorang tengah baiki.....cat pintu..pagar..pas ni misti cat dinding...aku dapat bayangkan...pergh...!! misti lepas ni macam baru la rumah tu nanti...tu yang fikir balik...sabar la sikit....yang penting hasilnya.......

Ada yang kata, aku bernasib baik dapat rumah kat sini...walau pun rumah lama....tapi strategik lokasinya...dekat sekolah, dekat alamanda, dekat pasar, segala-galanya dekat. Pegi kerja pun tak jem, besar pun besar...persekitaran yang baik la, insyallah..selesa lah untuk anak-anak aku yang tengah membesar tu........mintak2 jirannya pun baik2 jugak la kan...

Cabinet masih ok g..

Wha...ruang yang paling aku sukek.....

dari pintu masuk ke bilik utama..

bilik untuk kakak dan Yash..

mamat 'endon' ni tengah mengecat pintu....aku nak amek gambo lebih2 pun nanti mengacau pulak... ni pun..kejap2 warning..'kak ati-ati kak, ini baru di cat ni...'

yang ni dari dapur ke ruang tamu

toilet dalam bilik utama, yang kat luar pun sama jugak macam ni..

Ini bilik...tiga-tiga sama jerh...saiz je yang berbeza..

Nanti bila dah siap touch up semua rumah ni...aku up date keh....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan