Ahad, 19 September 2010

Pelangi Petang

Kumeniti awan yang kelabu
Kutempuhi lorong yang berliku
Mencari sinar yang menerangi
Kegelapanku

Kupercaya pasti suatu masa
Sang suria kan menyinar jua
Membawa harapan yang menggunung
Bersamanya...

Engkau tiba bagaikan pelangi
Tak bercahya namun kau berseri
Tapi cukup menghiburkan
Hati ini

Seharian waktu bersamamu
Tak terasa saat yang berlalu
Bagai pelangi petang kau kan pasti
Pergi jua...

Yang menyentuh ..dan aku yang tersentuh...

SELAMAT TINGGAL PELANGI...

wah...

x de saper tahu...nape lah tetiba aku jadi feeling2 gitu..lagu nih memang best pun..dan bagi aku ia jadi lebih menarik bila aku terbaca kenyataan Roslan Shah dalam paper yang menurutnya lagu ni memang dekat dengan emosi allahyarhamah Datuk Sosilawati Lawiya. Jadi sekarang ni..lagu ni mengingatkan aku dengan aruah pulak dah jadinya...sedih memang menyentuh jiwa..rasa seperti ada yang terpendam tapi tak terluah..Alfatehah...semoga roh aruah ditempatkan bersama orang2 yang dikasihi Allah s.w.t amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan