Isnin, 17 Januari 2011

'Mak' open mindedlah konon...

Haduyaiiiiiii...

citanye macam ni..petang semalam, aku g la Carrefour beli barang dapor..macam biasa bila kat pasar raya..tinjau sana sini cari benda perlu. Tetiba tu ada satu family ni yang menarik perhatian aku lebih daripada segala bendaalah kat situ.

Seorang ibu..aku suspek ibu cos dia pangil mommy..mommy...sorang adik cos nampak lebih kecik dan sepasang yang macam kembar gitu..maksud kembar ialah..muka yang macam ada iras2..dan nampaknya macam sebaya umurnya . Nak dikata adik beradik..x mungkin, bukan main mesra lagi main genggam2 tangan, manje2..paut2 pinggang siap main sandar2 lagi..macam nak velok2 pun ada..makaaaih...nak kata suami isteri..bila tengok muka tu..dalam lingkungan 14 tahun je..baya anak dara aku lah...

Yang jadi tandatanya ialah...mommynya begitu memahami keadaan mereka tu..kononnye open minded lah tu yee...faham sungguh yang anaknya tengah 'in love' gitu..aku ni dari tadi asik memerhati kepelikan...lantak le kalau diorang perasan pun...mulut ni terasa 'miang' je nak menegur...tapi...ah!!...x kan lah kan!...

Alahai...nak salahkan saper??? ...nak kata bukan anak dia... baru je merenggek2.. mommy2, mintak dibelikan ice-cream... yang aku pelik tu...ice-cream pun nak berkira, cos last2 x juga dibelikan..he he he..yang lebih pelik lagi...aku asik terjumpa je family tu..sampai la siap membeli belah dan di kaunter.. boleh!!.. ake ke ke ke.. ye la mungkin sebab aku sukaaa...sangat2... dengan perkara pelik2 kot..:P

Wahai mommy...tak rasa sereeem ke...kat depan mommy pun dia x rasa malu...lagi la kat belakang...ada orang ramai pun dia da x kisah..lagikan x de orang....apatah lagi dengan 'tuhan'...rasa2 dia terfikir tak mommy???...

Dengan imej mommy yang bertudung tu..sumbangnyeee dimata kami!!...dengan umurnya yang begitu muda..x terasa sayang ke mommy???..dibiarkan bebas tampa batas..x terasa bersalah ke mommy??...

Persoalan mommy dengan 'tuhan' nanti..mommy fikir la sendiri !!!..

5 ulasan:

  1. hahahahahaha kalu ngan 'mama' x der can la begitu yek...dah lame kena ketil..gerammmm!!!!

    BalasPadam
  2. Agaknya mommy dia zaman memuda pun gitu jugak kot. Sebab tu selamba badak jer biarkan anak dia buat drama sebabak.

    BalasPadam
  3. SS: Ha ah...x yah tunggu balik umah pon...kat situ gak kena ganyang!! hu hu hu

    SM:Kot la..kan...adeii la...

    BalasPadam
  4. Joni: Tau x pe..tapi nasib le jarang2 jumpa yang mcm tu..maknanya ramai lagi yang tahu menjaga adab,tatasusila dan hidup berlandaskan agama..harap2 la dan insyallah..sama2 kita jadikan iktibar.

    BalasPadam