Isnin, 29 November 2010

Kunjungan Keluarga..

Alhamdulillah seperti yang dirancang, majlis dirumah Kak Long berjalan lancar, cuma Kak Uda Miah dan keluarga je x dapat hadir..x pe lah..kalau la dia kat area N9 atau Melaka, boleh la jugak gagah nak g ambik ke..tapi nak buat macam mana..dah x de rezeki dia nak datang majlis ni..


Nampaknya kali ni Kak Long aku nampak rilex je..dah 2nd time kot..dah ada pengalaman buat kenduri kan. Kalau masa 1st time dulu, nampak risau jerh..apapun mak dah datang seminggu lebih awal dah..so bila mak ada..tenang la sikit hati..mak x perlu buat apa pun..jadi penasihat pun dah memadai..ish..bila bercakap pasal kenduri kawin, banyaknya perkara nak kena fikir...satu hal g..banyaknnnyeee.. 'duit' nak kena guna...hu hu hu..


Selesai majlis petang tu..selesai je berkemas apa yang patut, kami pun balik lah..mak dah balik lebih awal dah..maklum lah tumpang kenderaan saudara mara kan..bapak dengan adik aku 'Yong', dan diorang sempat singgah Putrajaya dan tidur semalam dirumah. Macam tu jugak dengan Kak Ngah Ani dan Famely..seronoknya bila adik beradik datang rumah..bab menyembang paling syok sekali..ni pun Abang aku x sempat nak singgah..kalau ada misti lgi gamat rumah tu..bukan senang dapat berkumpulkan ramai2 macam tu..ni pun puas aku memujuk Bapak ajak bermalam..orang tua kan..risau sangat nak tinggalkan rumah lama2.


Kami tiba di Putrajaya malam cos jalan KL jem sana sini..bawak pun slow2 je...alahai...bila sampai je, ajak la diorang menikmati pemandangan malam sekitar Putrajaya..itu je la yang sempatnya..cos masa yang terhad...


Pagi esoknya lepas breakfast je, Kak Ngan Ani nak bertolak balik dah..tahan dulu Bapak, sekurang2nya makan la tengahari dulu baru bertolak balik..sabooo je orang tua tu tengok gelagat aku nih..hu hu hu..sementara tu aku minta Yin dan Yash bawak sepupu2 diorang mandi kolam kat Kompleks Kejiranan Presint 16, elok je nampak dari beranda rumah aku..diorang dah excited sangat nak g..sian pulak....aku n abby prepare la lunch kat rumah.



Bestnya mandi kolam...Arif x turut serta sebab masih selsema..kang terminum air kolam bagai..lagi la panjang cerita mamat kecik tu..


Nisa dan Akif yang cummil..

Selepas solat zohor diorang bertolak la balik ke JB..Alhamdulillah selamat sampai sebelum Maghrib...lama jugak perjalanan tu..banyak berhenti la tu kot....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan