Isnin, 29 Mac 2010

Jinak Merpati


Kebiasaannya bila menjelang siang je, berterbanganlah semua burung2 Merpati turun ketanah... berkumpul menunggu sorang Pak Cik ni yang dah menjadi rutinnya setiap pagi menabur dedak atas court badminton..Biasanya..x dan Pak Cik tu sampai pun, burung2 tu dah standby dah..elok je orang tua tu turun tangga, maka semua berterbangan lah mengiringginya sampai la ke bawah..jinaknya Merpati ni..nampak jelas ikatan antara mereka..

Andai aku Pak Cik tu..terasa sangat burung tu menghargai dan berterima kasih dengan keikhlasannya, tak perlu meminta pun..tak perlu membayar jugak, bersedekah bukan terikat atas sesama manusia saja..binatang juga hamba allah yang dikasihi..pasti sangat besar ganjarannya keatas mereka2 yang berbelas kasihan.

Dan jadi rutin pada tiap pagi weakend jugak untuk Qail menjadi penontonnya..seronok betul dia bila tengok burung2 tu..boleh g dekat..tapi x boleh di sentuh...comel sangat..ee....geramnya...

Pagi semalam..Qail berpeluang untuk rasa sendiri di kelilingi Merpati dengan lebih dekat..Dedak kami x de..so roti pun 'jadik'..memang seronok la..Yin dan Yash tak naik ikut..so kami bertiga je..

Qail x takun pun bu..

Comel la yang ni bu...


Tengok tu....banyaknya burung...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan