Jumaat, 29 Januari 2010

Akukah yang bersalah..

Entah...selalunya aku memang macam ni lah..bila direnungkan, mungkin ada pendekatan yang lebih baik. Tapi situasi selalu membuatkan aku susah untuk berfikir lebih wajar. Mungkin tekanan buat aku jadi macam tu..tapi bila difikirkan semula..macam lah aku sorang dalam dunia ni yang ada masalah ...rilex la kan...

Macam semalam lah...gara2 surat 'urgent'. Time tu jugalah orang yang sepatutnya dirujuk kebetulan ada taklimat bagai..as usual la offis ni..banyak sangat taklimat..beck up pulak aduhai...tak tahu kenapa, orangnya memang la lembut je..sedap pulak mata memandang..tapi cara dia beri 'respond' tu..

aku sebenarnya tak kisah sangat soal 'lembab'..maksudnya 'melakukan sesuatu perkara itu dengan perlahan'..kerana aku memang faham sangat sesetengah orang memang jenis macam tu..tapi bila 'lambab' tu ditambah dengan 'lewa'...dengan bonus kuat 'berkhayal' lagi...tu yang buat aku tak tahan tu..untuk sesiapa yang sama bidang dengan aku ni..memang selalulah kena berurusan dengan hamba allah ni..tapi aku tak tahulah..mereka ada masalah yang sama atau tidak...atau, mereka dah biasa...ye la..aku kan baru je kenal dia...dan yang ni dah 2nd time aku terkena..

Masa aku masuk je dalam bilik tu semalam..macam biasa lah, tetamu x diundang kan..so minta lah tolong...
aku:bla..bla..bla..cari surat..bla.bla..
dia:computer depan tu..dia x der..pergi taklimat..er...password macam dulu jugak..

aku start la terpinga2...pasward macam dulu..??eh..bila pulak aku duduk sini..dan bila pulak aku kena ambik tahu pasal PC tu..ok lah..aku cuba lah jugak godeh PC tu..

aku:password apa eh..(aku dah gabra nak cepat..hati pun dah start berasap)
dia:bla..bla..bla..

aku pun godeh lagi..error jugak..darah aku dah start naik ke kepala

aku: eh..boleh tolong cepat sikit x...saya tengah urgent ni tau...

ha...kan ...'hangin'..aku dah datang...time tu la..dia baru mula bagi respond yang sepatutnya jadi 'responsibility'nya..masih dalam keadaan 'tenang' dan 'perlahan' juga...

'Allah HuAkbarrrrrr'...(dalam hati aku)..

Bila insiden tu berlalu...persoalan bertalu-talu datang dalam fikiran ni...KETERLALUAN KAH AKU..?...dan....perlukah aku minta maaf..???....urrrrggghhhh!..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan