Khamis, 21 Januari 2010

Terkurung..??

Kisah ku semalam..

Pernahkan korang laluinya..???
Semuanya terjadi bila kelmarin yash kehilangan kuncinya di rumah..masa nak g sekolah tu, baru kecoh2 cari kunci yash mana...ibu nampak tak kunci yash....

Bila pagi2 baru nak kalang kabut, aku mula la..kalau dilayan ni..nanti jadi motivasi pagi bersambung dengan kualiah subuh pulak..jadi tak nak kecoh2 punya pasal, x per balik nanti baru cari, nanti ibu tinggalkan kunci Ibu kat rumah cik mai (mak pengasuh Qail).hari tu berlalu baik2 je..dan malam tu yash dah jumpa semula pun kuncinya.

Punca kes semalam bila kami sama2 lupa, aku terlupa dah beri kunci pada yash, dan yash pun lupa beri balik kunci pada aku...maknanya yash pergi sekolah dengan bawak sekali kunci aku..siap manga dari luar lagi..(macam kebiasaannya)..pagi tu aku bersiap macam biasa..siap dukung Qail bagai, sampai depan pintu jer..raba2 kunci dalam beg tak ada...tinggggggg! baru teringat, kunci aku pada yash...itulah ceritanya..hu hu hu...dan tak pasal2 aku amek EL semalam.

Seharian aku habiskan masa dalam tahanan dirumah dengan melayan Qail yang sekarang ni semakin lasak ya amat..asik nak main je dan dah kurang tidur pulak....kalau tidur pun sekejap jer..dan masa tu juga lah nak sattlekan semua kerja....sempat jugak jait kain sikit2..sampai la ke pukul 2.30 petang..Yash pun sampai rumah...

EH......IBU TAK KERJA KE...????....(hangin je aku....hi hi)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan