Isnin, 18 Januari 2010

Suspense je..

Suspense jerh..
Hari ni xtvt aku banyak diluar...berpeluh juga ke sana sini urus perihal 3 permata hati aku tu...Mula2 urukan taska untuk Qail..lepas tu ke Pejabat Pendidikan Putrajaya follow up borang2 pertukaran sekolah yang dihantar sejak jumaat lagi...itu pun kena tunggu lagi...tak siap2 jugak..adeh..tensen.....

sebab tak kuasa menunggu, dan malas la nak gesa2 orang supaya cepat, cepat n cepat..aku buat la keputusan balik ofis jerh dulu...elok jerh aku sampai kat lift ofis, diaorang pun call..

PPP: anak puan bla..bla..bla..
aku:ye...
PPP: dua beradik ye puan, permohonan arrin nur diyanah diluluskan ye, tapi muhammad arasy daniel tidak berjaya kerana kelas dah penuh untuk tahun 6.
aku: (adus!)....ye ker..tak pe, nanti sampai ofis saya call u semula
PPP:ok, terima kasih..

Aku apa lagi, time tu juga ke sana-sini tanya pendapat member, apa gaya surat aku nak buat untuk rayuan....dah sah, diaorang akan suggest sekolah jauh dari rumah. fikiran aku dah meligan macam mana gaya aku nak mengulang menghantar yash pagi ,sedangkan malamnya aku di KL untuk Qail. Qail pulak kena tunggu penempatan siap mungkin pertengahan februari..maksudnya, masa tu lah baru aku pindah dari rumah tu sepenuhnya..eee..pening lah....

Bila siap je draf surat , aku pun balik la semula ke Pej. Pendidikan Putrajaya untuk dapatkan borang kelulusan pertukaran...dan peliknya, aku kena tunggu lagi...la, dah call pun tak siap2 lagi..rasa tak dapat nak sorok 'jengkel' dalam hati aku ni...tapi nak buat macam mana..kita dalam jabatan orang kan...kena sabbbarrrr aje lah...

Jam tepat pukul 5.00 petang, staf kat kaunter tu pun nampak dah mula berkemas...dah tak ada sapa lagi dah kat situ..kaki semakin kuat aku goyang...ada makna tu...tengah cuba sabar........tak lama tu datang sorang staf hantar dua borang ke kaunter...dan terus pada aku...

PPP: maaf lambat ye puan..
aku: tak apa lah...(cover)
PPP: yang ni..bla..bla..bla...
aku: eh...berjaya jugak..!
PPP: kenapa puan..? berjaya lah..
aku: tadi ada orang call, kata tak berjaya..
PPP: tak puan, semua ok..
aku: alhamdulillah..terima kasih sangat..

lepas tu..aku balik lah dengan leganya................... berkat bersabar agaknya kan..??? he he

Tiada ulasan:

Catat Ulasan